Nutriganics Smoothing Day Cream.

Nu har jag precis kommit hem från jobbet och diskat upp efter lunchen med Caroline så ska snabbt slänga ihop en recension innan sängen. Nutriganics Smoothing Day Cream blir det idag och det är den dagkrämen jag använder regelbundet. Jag har testat ett par av dagkrämerna från de andra serierna med Nutriganics är den jag har fastnat för.

Body Shops beskrivning av produkten:
En certifierat ekologisk produkt! Lyxigt krämig fuktighetsbevarare som absorberas lätt och snabbt av huden. Passar perfekt för att vårda och fuktighetsbevara hud som börjat visa de första tecknen på åldrande. Gör huden mjuk och smidig och verkar fuktighetsbevarande i upp till 12 timmar. Passar både män och kvinnor i alla åldrar som är intresserade av ekologisk hudvård.

Positivt:
* Fet och riktigt återfuktande kräm som passar till min torra hud

* Bra pumpflaska - betyder att man slipper stoppa fingrarna i produkten och få massa bakterier som växer där

* Huden känns skön och "uppfriskad" efter man använt den

* Trots att den är rätt fet så absorberas den i huden snabbt och man (jag) känner sig inte fet och klibbig av den


Negativt:
* Nästan omöjligt att veta när den är på väg att ta slut vilket kan vara lite jobbigt

 

Eftersom detta är den dagkräm som jag själv använder så tycker jag självklart att den är bra. Just med produkter till ansiktet kan det vara väldigt svårt att hitta rätt och denna produkt passar, enligt mig, bra till de med torr hud. I Body Shops förklaring står det att den är för de med de första tecknen av åldrande men det tycker jag att man kan strunta i - den återfuktar bra och det är vad jag behöver i alla fall!

Nutriganics Smoothing Day Cream får 9/10 av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0