Risoni med parmesan.

Efter föreläsningen idag träffade jag Nettan på gymmet för att träna. Nu har jag kommit hem, duschat och precis ätit typ världens godaste mat. Risoni med parmesanost, lax och ruccola. Det är såå enkelt. Man kokar risoni hälften av koktiden som står på förpackningen (ca. 6 min) sedan häller man av vattnet och har på matlagningsgrädde istället. Sedan låter man det koka ihop så det blir kletigt, lite som risotto, då har man på parmesanost som smälter in i det. Mums! Till det stekte jag en laxfilé.

 

Använder inget recept när jag lagar det men 4 dl risoni ska vara fyra portioner har jag för mig, matlagningsgrädda och parmesanost är bara att höfta! Det går ju alltid att ha på mer grädde om det inte känns som att det räcker liksom. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0