Vitamin E Moisture Serum.

Idag blir det en recension på ett serum ur Vitamin E serien. Detta serumet används under din ansiktskräm och jag brukar använda den på dagen men inte under natten.

Produktbeskrivningen från Body Shop:
Ett superskönt koncentrerat serum för att ge huden en lite extra fuktighetsbevarande boost. Njut av vetegroddsolja, Vitamin E, Community Trade-producerad honung och mycket mer - allt förpackat i den här smarta lilla flaskan!

Positivt:

* Bra när man är torr och behöver mer återfuktande än bara en ansiktskräm (speciellt bra på höst/vinter)

* Lätt konsistens som absorberas av huden snabbt


Negativt:

* Den är rätt dyr för sin storlek (205:- för 30ml) och det känns som jag köper nya hela tiden!

 

Det är en bra produkt - speciellt när man, som jag, blir riktigt torr under de kalla och blöta månaderna och lätt flagnar när man lägger foundation. Lite hjälp på traven i form av produkter som denna gör vintern enklare för min hud. Vitamin E Moisture Serum får 7/10 av mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0