Hel kyckling i ugn.

Idag har jag haft en helt ledig dag. Inget jobb, ingen skola, inte ens någon träning. Himla skönt!

Till middag lagade jag en hel kyckling i ugn med kroketter och sallad. Jag tror inte att det här med att tillaga en hel kyckling är riktigt min grej. Fick värsta ångest och började gråta för att det var så obehagligt och sedan bad jag om ursäkt till kycklingen medan jag kryddade den och så. Men alltså, det kändes så himla läskigt. Hatar den känslan av att det faktiskt har varit något levande. Tänkte naivt att jag hoppades att kycklingen levt ett bra liv och var gammal. Borde väl sluta äta kyckling också, men det är ju så himla gott!

När kycklingen var inne i ugnen så släppte ångesten, nu var det mat och inte ett djur längre! Jag är i alla fall väldigt stolt över resultatet. Kryddade den med citron (som jag gnuggade in på skinnet och sedan stoppade in i kycklingen), salt, peppar, rosmarin och vitlökspulver (för lat för att använda vitlök på samma sätt som citronen..). Sedan penslade jag den med soja och hade på lite olivolja. Mums!

Såsen gjorde jag på skyn från ugnsformen och matlagninsgrädde. Till det åt jag en sallad på salladsblad, gurka, tomat, paprika och fetaost. Lyxig måltid!

Nu ska jag sova och imorgon ska jag upp tidigt för att jobba. Ser inte fram emot det. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0