Tips för förkylda!

Jag är lite sjukling just nu och har en rinnig näsa som måste snytas mest hela tiden. Detta resulterade i att jag fick, som man tyvärr får, en röd och öm näsa. Stackars näsan vad det gör ont alltså! När jag kom hem från jobbet igår hade jag så fruktansvärt ont och försökte febrilt komma på något bra att smörja in den med. Då kom jag på att det allra mest återfuktande jag har måste ju vara min "facial oil". Det är en olja som jag på vintern blandar en eller två droppar med ansiktskrämen för att få ordentligt med återfuktning i ansiktet. Så jag smörjde den på näsan och det kändes mindre stramt och ömt på direkten. Idag på morgonen var näsan snarare rosa än röd så det kändes som att det verkligen gjorde skillnad!
 
Sen tycker jag väl kanske inte att man ska köpa denna oljan endast för de få tillfällen man har detta problem, men om man även har torr hy under höst och vinter så rekommenderar jag den verkligen!
 
Den kostar 215:- och kommer från Body Shop. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0