Decembers naglar

Ja, halva januari har passerat så det är väl dags att slänga fram decembers naglar. (Jag vet att jag är värdelös!)
 
 
December började med sjukt snygga Models own - absinthe. Ååh! Älskar detta. Ville köpa alla färger i Velvet Goth kollektionen men nöjde mig med en till mig och en till Nettan i hennes adventskalender. Velveth Goth-lacken är matta men glittriga lack, som man ser på bilden utan blixt. Med överlack blir det dock inte matt, såklart! (Om man inte använder ett matt överlack antar jag...) På mina bilder har jag i alla fall ett ynka lager lack, utan överlack och det höll sjukt bra. När jag tog bort det, över en vecka senare, var det fortfarande helt och snyggt.
 
 
Sedan blev det Isadora - mother of pearl över ett Isadora - gothic black. Denna kombinationen var jag sugen att testa redan i juni då jag hade det över vitt. Över svart blir det pärlemoskimmer i blått och lila och jag tycker att det blir riktigt snyggt!
 
 
En jul-manikyr blev det såklart sedan. Passar riktigt bra nu i januari. Jag testade mig i alla fall på lite nail-art och gjorde tilla Rudolf med sin röda mule på vänstra långfingret. Alla andra naglar hade en röd fransk med ett rött Depend-lack (siffran har skavts bort) samt China Glaze - ruby pumps. Rudolfs kropp är Elf - smoky brown, hans nos är samma som övriga tippar, hornen är Essie - chocolate kisses och ögonen är ett vitt Nordic cap-lack och en svart Depend art liner. Jag var mycket, mycket nöjd med min söta lilla Rudolf.

 
När det var dags för nyår hade det förbjudna lacket som jag kanske inte borde köpt... Självklart ville jag använda det, men ville också använda det fina silvriga lacket jag fått i min adventskalender av Nettan. Pekfingrarna fick helt enkelt bli Nettans med Kicks sugar lacquer - crystal glass medan resten av naglarna fick Isadora - gothic black och OPI - pure 18k white gold and silver top coat. OPI:et var inte så silvrigt som jag hade trott och hoppats, så liiite besviken på det. Men jag tycker att det funkade ändå.
 
Phew, mycket känslor kring decembers naglar. Tror knappt jag någonsin skrivit så mycket om mina manikyrer?? Värsta boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0