Mango Body Scrub & Shower Gel.

Dagens recension blir en dubbel. Jag slänger ihop två produkter från mango-serien - scrubben och duschkrämen. Båda luktar helt otroligt gott och känns sköna på huden. Mango Body Scrub är riktigt bra för torr hud, den är mild och kornen är inte så "hårda" (vilket många säkert kan se som något negativt). Men istället för att bara scrubba så återfuktar den också, det tycker jag är jättebra. Mango Shower Gel är väldigt len och känns lyxig - älskar den!

 

Detta säger Body Shop själva om scrubben:
Fuktighetsbevarande oljebaserad kroppsskrubb med exfolierande salt och Community Trade-producerat socker. Gör huden mjuk och len.

Och om duschkrämen:
Exotiskt mangodoftande duschgelé ger en mjuk känsla på huden.

 

 

Positivt:

* Räcker länge (vid användning en eller två gånger i veckan i alla fall..)

* Återfuktande och skön på huden

* Doftar sååå gott

* Lämnar huden len och mjuk

 

Negativt:

* Att kornen inte är så "hårda" kan innebära att det känns som att den tar bort mindre döda hudceller och så, men jag tycker den fungerar bra trots sin mjukhet.

 

Mango Body Scrub är en riktigt bra produkt som får 9/10 av mig eftersom den verkligen tar hand om huden!

 

Positivt:

* Känns härlig och lyxig

* Luktar gott

 

Negativt:

* Kommer inte på något!

 

Duschkrämen känns väldigt len och skön mot huden på ett sätt som ingen annan duschkräm som jag tidigare testat gjort. Den känslan gör att produkten känns lyxig och den goda doften gör det inte direkt sämre! Mango Shower Gel får 8/10 från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0