Feber.

 

Det är väldigt synd om mig eftersom jag har feber och hosta. Har aldrig haft så mycket feberfrossa som jag hade i natt. Hade värme från min elektriska sängvärmare, onepiece i fleece, täcke och tjock filt men frös ändå. Usch och fy! När jag hostar så gör det så ont i huvudet och det känns typ som att hjärnan skakar. Sjukt obehagligt!! Så ja, det är väldigt synd om mig.

 

Nu ska jag kolla på Gossip Girl och förhoppningsvis får det mig att må lite bättre. ;)

 


Confessions of a Shopaholic.


Ligger och tittar på En shopaholics bekännelser på 5:an. Bästa filmen typ! Skrattar så jag dör åt vissa scener och jag önskar att fler av böckerna blev filmer för de är så roliga och gulliga, tycker jag.


Naglar.

När jag skrev om 2011 så skrev jag att "Jag upptäckte Graffiti-nagellack", men utöver det har jag också börjat med att ha olika färger på olika naglar. Jag tycker att det är väldigt fint och lite roligare än att alltid ha enfärgat. Det rosa på bilden har jag nu och det är en blandning av nagellack från Depend, H&M, Elf och Isadora.



Beställning från ELF Cosmetics.

Här kommer en närmare titt på vad jag beställde från ELF igår. :)


Alla dessa produkter plus en "mystery bag" för 107,63:- och jag slapp även den vanliga frakten som ligger mellan 40-50:- har jag för mig. Hur bra?!

Helgerbjudande från ELF.

Denna helgen har ELF Cosmetics ett erbjudande där man får gratis frakt och en "mystery gift bag" om man handlar för över £10. Så jag handlade för 107:- och längtar nu efter att få mitt paket!

 


Sara B + Sara B.

Igår var min kära vän Sara B här. Vi åt god mat och drack rosévin (i januari!!) medan vi njöt av varandras sällskap.



Maten som serverades var riktigt god men sjukt enkel. Vi kokade ris och stekte kyckling i strimlor, när den nästan var genomstekt slängde vi på creme fraiche, pesto och soltorkade tomater. Sedan rätt mycket matlagningsgrädde för att få det riktigt såsigt. Lite salt och peppar var inblandat också! Mycket gott och som sagt väldigt, väldigt enkelt. Dock var vi för hungriga för att ens fundera på att fotografera maten, haha.

Everybody.

 

Idag blev jag glad när brevbäraren kom med Body Shops medlemstidning Everybody. Eftersom jag har varit en sådan duktig kund sedan senaste tidningen så fick jag en bonuscheck på 300 kronor, yay! Hörde att Nettan bara fick bonus på 200, HEHEHEHE. ;)

Prov på den nya doften också, choklaaad. För några månader sedan pratade jag och Nettan om att det var konstigt att det inte fanns någon choklad så förmodligen snoddes vår idé och nu finns det. Har inte testat den än, men hoppas att den luktar lika gott som choklad smakar!

Arg i tvättstugan.

Jag verkligen hatar när folk lämnar kläder i torkskåpet och torktumlaren flera timmar efter derar tvättid är slut. Hur kan man glömma så här mycket kläder?! Denna hög med kläder slängde jag på bänken när jag behövde torka min egna tvätt vid klockan 13, senast jag var där vid 16:30 så låg högen fortfarande kvar. En gång låg en hög med kläder kvar där i flera veckor och jag förstår verkligen inte hur det är möjligt att glömma sin tvätt i tvättstugan!!!

Dessutom tycker jag att det är äckligt att ta i andra personers tvätt, även om den är ren. Alltså, det är faktiskt äckligt. Lakan som någon har sovit i/haft sex på, kalsonger och strumpor och tröjor med gammal svett. Kanske så är jag onormal och har någon konstig fobi för detta? Jag tror att jag har lite fobi för andra människor, haha.

Pretty Little Liars.

Jag är en riktigt sucker för TV-serier och jag älskar det faktum att de har kommit igång igen efter jul o.s.v. Idag fanns det nya avsnitt av både Gossip Girl och Pretty Little Liars.

Troian Bellisaro som spelar Spencer Hastings i Pretty Little Liars är så sjukt vacker, tycker jag. För övrigt ger låten till introt mig en sjukt creepy känsla, men jag gillar det ändå!




Människans livslopp - utveckling och samspel

Idag är introduktionen till vår nya kurs, Människans livslopp, som jag skippar eftersom jag känner mig lite hängig och snorig. Oftast sägs det inte något vettigt på introduktionerna i alla fall men jag hoppas att Maria berättar vad hon ansåg vara viktig! ;)

Kurslitteraturen till denna kurs är, som vanligt, en lång lista. Köper man alla böcker som behövs till nypris så gissar jag på att det nästan skulle kosta 3000:- vilket inte riktigt är rimligt för en student som ska spara pengar till en resa till London och behöver köpa en ny dator! :P

 

Denna boken kostade 409:- och jag köpte den i bokhandeln i Linné eftersom jag, som alltid, är ute i sista minuten och detta är den bok vi behöver först. På internet kostar den 396:- som minst så ingen större förlust. Men som sagt, inte bra för en fattig student.

Frukost.

Jag är SÅ nöjd över vad jag hittade på Lidl igår!!! Eftersom jag bara äter fågel och fisk så är det lite svårt för mig när det gäller pålägg och jag brukar äta kalkon-skinka. Problemet när man äter något jämt är att man tröttnar på det. Igår hittade jag kalkon-salami! Jag blev så exalterad och imorse åt jag det och det var så gott!!!!



Jag har dock märkt på många produkter från Lidl att det står kalkon eller kyckling men när man läser innehållet så är det både kalkon och gris, så man måste vara noga med att läsa vad produkter faktiskt innehåller.

H&M Home.

I paketet fanns lite saker från H&M Home till mitt rosa badrum.

 

Rosa handdukar och en söt badrumsmatta som matchar mitt duschdraperi.

 

Och ett par söta ballerinor!

 

Senaste paketet från H&M innehöll för övrigt detta:

 

Världens finaste sängkläder!

 

Jag älskar H&M Home och önskar lite att jag bodde i Stockholm så man kunde handla Home i butik! Fast jag önskar mer att de öppnade H&M Home i Göteborg!


Frukost på Espresso House

Nettan jobbar natt denna vecka, så hon ville äta lite frukost efter jobbet innan hon skulle på akupressur.

 

Som vanligt gick vi till Espresso House.....

 

Sedan tog jag en promenad hem och gick förbi Hemköp och hämtade:

Wiiiiiie!!!

Body Shop-hylla.


Har du någonsin sett något vackrare?! ;)

Nettan. <3

Förra lördagen, alltså den 7/1, firade vi Nettans födelsedag. Vi hade myskväll, bara jag, Jessie och Nettan. Kvällen började med en välkomstdrink.

Mixa frysta hallon tillsammans med hallon-vodka. Häll det i ett glas och fyll upp med fruktsoda. Mums!


Sedan hämtade vi take-away från en restaurang som Nettan fick välja, vi hyrde film (The Other Woman) som Nettan också fick välja och köpte massa godis. Efterrätt fick hon också!

 

Crème Brûlée a la Jessie och Sara!

 

I present fick Nettan ett underbart vackert "presentkort" av mig och Jessie.

Världens myskväll! <3


Bio.

Idag var jag på bio med pappa och mina bröder Kristofer och Mattias, vi såg Sherlock Holmes. Jag har inte sett den första men tror inte det spelar särskilt stor roll. Det kanske inte direkt är en film som jag själv skulle valt men det var helt okej och rätt spännande i alla fall.
Efter bion körde pappa mig till jobbet och där befinner jag mig nu. Gårdagen spenderades med Nettan och Jessie och massa myyyys, mer om det kommer. ;)

2011 - del 2.

Jag fick helt otroligt fina rosor av min pojkvän.

 

Mamma ville ha ett familjeporträtt till mormor.


Drack lite vin med dessa två.

 

Jag drack mycket is-chai med Nettan.

 

Jag åkte till Borlänge och shoppade på Kupolen.

 

Jag åkte på företagets julfest i Malmö.

 

Shoppade en del också. Speciellt från företaget med påsen i papper längst fram där.....

 

Lite såhär har alltså mitt 2011 sett ut - nu ser jag fram emot ett ännu bättre 2012!


2011 - del 1.

Jag är nog sämst i världen på att komma ihåg att ta kort när man gör roliga saker, något som jag under 2012 ska försöka bli bättre på. Det är ju sjukt roligt att titta tillbaka på foton och se vad man har hittat på. Men eftersom jag är så dålig på detta så har jag inte mycket foton från 2011, här kommer dock lite av mitt 2011:

Jag fick världens finaste ring av Jessie och Nettan i födelsedagspresent.



Jag upptäckte Graffiti-nagellack.


Jessie slutade på jobbet och det firades (!?) ordentligt!



Jag, Jessie och Louise var på fisk-spa och drack champagne medan fötterna kittlade!



Jag åkte Göteborgs-hjulet (aka Big Glenn) med min pojkvän.



Fick en jättefin rosa ny kamera från samma pojkvän.



Den tog vi med till Kreta där vi njöt av denna utsikt.


Efter sommar och semester var det dags att börja skolan och bli socionom-student. Det innebar att jag spenderade mycket tid på att rita robotar när jag låtsades anteckna.

2/1

Grattis på födelsedagen mig själv! :P


Aire Bra

Av Jessie och Nettan fick jag ett tre-pack med Aire Bra i födelsedagspresent. Alla har ju sett reklamen för Aire Bra och det låter ju för bra för att vara sant! ...och tyvärr så är det också så.

Den är otroligt skön och det känns inte som att man har en BH på sig, men om man har en stor byst så ger inte dessa tillräckligt bra stöd. Materialet är väldigt tunt och genomskinligt, bandet under brösten som de säger i reklamen att det inte rullar eller veckar sig gör det och det känns egentligen bara som att man har på sig ett vanligt linne eller en dålig sport-BH. Dock så är de riktigt sköna att ha på sig hemma eller vid andra tillfällen som man kanske inte behöver så bra stöd o.s.v. Något som de lovar i reklamen och faktiskt håller är att det inte blir några synliga fettvalkar i alla fall! ;)


Eltandborste & Plaza

Jag önskade mig en eltandborste eftersom min gamla verkar sjunga på sin sista refräng. Pappa köpte ett två-pack eftersom den han tänkt köpa var slut. Nu är frågan om man ska byta eller behålla? Men vad ska jag med två eltandborstar till? Det känns lite onödigt och som att den ena bara kommer ta upp plats i mitt redan för fulla badrumsskåp... Hmm..

Sen fick jag en Plaza där man fick filmen Chloe med, ska ta och se den någon dag och återkomma med recension. ;)

Utöver det så fick jag lite pengar och inväntar väl någon julklapp till eftersom man inte hinner träffa alla under jul- och nyårshelgen.


Despo + Greys.

Fick också Desperate Housewives säsong 7 och Grey's Anatomy säsong 6.

Presentkort.

Jag fick lite olika presentkort. Av min far och hans fina fru fick jag på Body Shop och H&M, av min faster på Lindex.


My Fair Lady.

Av min storebror fick jag en present från Lush, ett paket med produkter som kallas My Fair Lady.

Konstigt nog så innehåller den inte exakt det som finns på bilden, minus några saker och plus några andra. Det är ju inte lätt att hitta en presentförpackning på Lush som inte innehåller en badbomb direkt så min kära bror hittade verkligen rätt. Alla har faktiskt inte badkar! Förpackningen är i alla fall sjukt fin och jag funderar på att förvara mina typ tusen nagellack i den, om jag inte kommer på något bättre!


Gott nytt år!

Det har varit lite mycket i mellandagarna och lite svårt att hitta något att skriva om när adventskalendern blivit tom... :(

Men nu är det 2012 och dags att komma igång igen! Tänkte komma igång genom att visa några julklappar jag fick, en vecka för sent bara!

Av min lillebror fick jag en sådan liten söt japansk skyddsängel som ger sin ägare kärlek och lycka och verkar "healande" när hon/han kommer hem från en lång dag på jobbet. Gulligt va?


RSS 2.0