Mad Men.

Igår såg jag (äntligen) klart säsong 5 av Mad Men. Det har tagit mig rätt lång tid att se klart alla säsonger, förmodligen för att det tog väldigt lång tid för mig att ens tycka om serien. I början tittade jag på serien för att jag hört så mycket bra om den, det var också enda anledningen att jag fortsatte titta och det var nog först i den tredje säsogen som jag faktiskt började tycka om serien!
 
 
Joan, Peggy & Betty. <3
 
 
Betty & Don.
 
 
Harry, Paul, Pete (HATAR!!), Ken & Sal.
 
 
Peggy & Betty.
 
 
Joan.

Quorn à la bacon.

För ett tag sedan köpte jag mat från Mathem.se och då köpte jag "bacon" från Quorn. Eftersom jag inte äter gris så kan jag inte äta vanlig bacon och då är det roligt att testa de olika varianterna som finns. Tyvärr så blev jag verkligen inte imponerad.
 
Först och främst är varan fryst och man måste tina hela förpackningen för att få loss skivor, vilket är väldigt negativt om man bor ensam. Det stod att den skulle tinas i 10-15 minuter men det tog ungefär en timme innan jag kunde få loss två skivor och laga lunch.
 
Till lunch blev det bacon och äggröra. Enligt mig så smakade det inte alls gott, det var knappt att jag kunde äta det till och med så jag blev riktigt besviken. Sedan tänkte jag att jag ändå skulle ge det en chans till och gjorde en spagetti carbonara med det. Tyvärr så ändrades inte min uppfattning där heller utan det slutade med att jag åt upp spagettin och undvek baconbitarna.
 
Som tur är så äter jag kalkon och planerar på att hålla mig till kalkonbacon i framtiden.
Quorn à la bacon får 1/10 av mig!

Sova. <3

Igår gick jag och la mig vid 22:00 och vaknade 7:50. Vid 10 gick jag och la mig igen och sov till 13:50. Nästan 14 timmar = skönt! Just nu känner jag mig mycket bättre så jag hoppas verkligen att jag äntligen, äntligen blir frisk.
 

Dålig dag..

Idag var jag på vårdcentralen eftersom jag har haft ont i halsen i en månad och tänkte att något förmodligen är fel då.

När jag pratade med läkaren sa hon att jag inte skulle få antibiotika och att det inte skulle vara bra för mig eftersom det förmodligen bara är en virusinfektion. Hon upprepade att jag inte skulle få antibiotika flera gånger och jag upplevde det som att hon typ anklagade mig för att vara där bara för att få penicillin. Då sa jag att jag inte var där endast för att få antibiotika och hon frågar mig vad förväntar du dig då? Jag vet inte, JAG är inte läkare svarar jag då. Man går väl till läkaren för att man undrar vad som är fel? Varför man mår dåligt? Hur/om man kan göra för att bli bättre?

Innan jag går till läkaren funderar jag inte över vad besöket ska leda till för medicin utan jag går helt enkelt dit i hopp om att när jag går därifrån är jag förhoppningsvis på väg att bli bättre.

Dessutom kunde hon inte ens ge mig recept på mitt preventivmedel som jag behöver förnya och tänkte att jag kunde fråga när jag ändå var där. Blä! Detta läkarbesöket satte verkligen ett grått moln över hela min dag. Så länge jag har ett virus i kroppen så kan jag ju inte träna = DEPPIGT!

Läkarna i Sverige är ju inte riktigt som de vi känner från Seattle Grace....
 

Hotellfrukost.

Hotellfrukost måste väl ändå vara bland det bästa som finns? Jag och mamma njöt av en underbar frukost på Sankt Jörgen. Annars hängde inte mobilen med så mycket så har tyvärr inte många bilder. Men vi har haft det underbart i alla fall!
 
 
 
 

Glassogram.

Kom nyss hem och möttes av detta i hallen. Gratis glass är ju aldrig fel! :)


Sankt Jörgen Spa.

Idag har jag jobbat och när jag kom hem har jag haft Mad Men-marathon, snart klar med säsong fyra.
 
Nu ska jag packa och fixa för imorgon ska jag och min fina mamma på spa. Det ska bli så härligt att koppla av (försöka i alla fall..) och bara försvinna från verkligheten ett tag.
 
 
 
 

Midsommar.

Midsommar firades tillsammans med min storebror och hans vänner på knytkalas. Jobbade 8-17 och åkte dit sedan. Jag hade med mig potatissallad som var mycket god och en kladdkaka. Min storebror hade med sig daimgrädde till kladdkakan. Knytkalas är rätt fantastiskt egentligen. Det fanns så sjukt mycket mat och det var så mycket gott. Det bästa var att det enda kött som fanns var fågel eller fisk - alltså kunde jag äta av allt. Så bra!
 
 
 
Min fina potatissallad med äpple och vårlök. Mums!
 
 
 
Kladdkakan utan vispgrädden. Den var så sjukt god men väldigt mustig.
 
 
 
Såhär såg kladdkakan från receptet ut. Det blev fruktansvärt gott och det var så himla enkelt. Daimgrädden kan man absolut ha till annat också! :)
 

Ååååh!!

Har haft en dålig dag och vecka. Loggar in eftersom jag inte bloggat på ett tag och ser att "nya blogg.se" har lanserats. Självklart ser min sida konstig ut så jag ska försöka fixa min kodmall men förstör istället eftersom det nya självklart är retardish så nu är jag på ännu sämre humör än innan! Bläää. Får väl försöka fixa det. :(

Haven't you heard? I'm the crazy bitch around here. - Blair Waldorf.

 

 

 

 

 

 

 

 


Sara.

Igår träffade jag min kära vän Sara. Vi åt middag på rumpanbar och drack ett glas vin. Det blev kyckling men rödvinssås och så. Gott!

Sen köpte vi lite godis och gick hem till mig och tittade på "I hennes skor". Mysig kväll som förmodligen inte kommer upprepas snart eftersom Sara ska jobba i grebbestad i sommar!

 


I was born in high heels and I've worn them ever since.

 

 

 

 

 

 

 

 


80 nagellack.

Här är alla mina 80 nagellack (utan över- och underlack och liknande). Jag tycker inte att det ser ut att vara så många men jag antar att de flesta har något färre..

Men jag vill ändå ha meeeer!!!

 


Galaxy-nails.

Idag gjorde jag lite "galna" naglar som ska se ut som en galax. Det blev inte lika bra som jag hoppats men ändå okej. Roligt att testa något nytt. :) Lite svårt att fånga på bild dock men men..

 

 

Dessa nagellack har jag använt!

 


Kycklingpaj.

Igår gjorde jag så himla god mat. En kycklingpaj med vårlök, senap och grejer. Det var väldigt gott faktiskt! Till den åt jag mosade morötter. Mumma!

Snodde receptet från Jamie oliver och hans 30 minute meals. God mat som går snabbt att laga är bäst!


Lip Stain - ELF Cosmetics

Idag rensade jag bland smink och andra skönhetsprodukter och slängde en massa. Bland allt rensande hittade jag mitt Lip Stain från ELF i färgen Red Carpet och insåg att jag inte testat det. Så jag testade det och tänkte att jag skulle slänga in en recension.

Achieve full coverage that lasts for hours with this long-wear formula. Enjoy silky matte color or layer on the moisturizing clear gloss for a shiny look. With key Vitamins A & E your lips stay smooth all day long.

Lip Stain fungerar som Max Factors gamla Lipfinity, där man först lägger på ett lager färg som man låter torka ordentligt och sedan ett lager "gloss" uppe på det.

1. På bild nummer ett har jag precis applicerat det och det är riktigt rött och glansigt. (Ursäkta för dåliga bilder!)
2. Bild nummer två är en halvtimme senare, där har jag ätit en kiwi och tagit några klunkar vatten. Det har redan blivit mindre rött och smetat ut sig lite.

3. På tredje bilden har det gått ytterligare två timmar och jag har druckit lite mer vatten. Glansen är nästan helt borta, färgen har avtagit mer och det fortsätter "smetas ut". Jag har ingen läppenna eller något att hålla det på plats med, det skulle förmodligen hålla mycket bättre då.
4. På fjärde bilden har det gått nästan fyra timmar sedan jag applicerade det. Sedan tredje bilden har jag inte ätit något. Jag vill nästan påstå att glansen är helt borta nu och det är inte särskilt snyggt eftersom jag inte bättrat på eller fixat det utsmetade.
5. Detta är bara 15-20 minuter efter bild fyra och precis efter jag ätit. Att äta mat är förmodligen det sämsta man kan göra mot läppstift/läppglans men eftersom jag trodde att detta skulle föreställa riktigt hållbart så tycker jag att det borde klara av en måltid. Nu ser det mest ut som rosa läppstift och röd läppenna och som att jag har pussats väldigt mycket - inte så himla fint alltså.


Som många produkter från ELF så är det inte fantastiskt, men å andra sidan så kanske man inte kan förvänta sig mer för det priset. Jag föredrar ett läppglans med färg eller ett läppstift i ett steg istället för att använda Lip Stain eftersom resultatet inte direkt är bättre än någon annan produkt. Eftersom man ska vänta på att färgen på denna ska torka innan man lägger på glansen så är det jobbigt att applicera nytt under dagen/kvällen och det blir ju ett stort minus också. Färgen är dock väldigt fin, men det är nog det enda snälla jag har att säga om den!

Rea på Body Shop.

Igår började rean på Body Shop så jag trotsade min förkylning och sprang in där på vägen hem från jobbet. Det blev en liten ögonskuggspalett, en body mist, en body butter (hallon) och en present till mamma. Köpte även en I <3 the body shop tygpåse så kom jag över 400:- och fick en Peppermint foot lotion på köpet.


Mat.

Kom hem från jobbet och var lite trött och hängig eftersom jag är lite sjukis. Orkade inte riktigt laga mat så jag tog fram kycklingbiffar från frysen och gjorde lite klyftpotatis till det. Himla gott och slapp spendera massa tid på att laga mat. :)

Nu ska jag bara vila och förhoppningsvis mår jag bättre imorgon.


Bra dag!

Idag har jag verkligen haft en bra dag. Jobbade mellan 8-13 och sedan åkte jag och träffade mamma. Vi mötte upp hennes kollega och vän Marianne och hennes dotter Linnéa. Sen åkte vi till Chalmers där Chalmers konferens bjöd på gratis vin och mat.

Maten var BBQ och det bjöd på allt möjligt gott. Det var nudlar med ingefära och chili (fantastiskt gott), sallad på fetaost och vattenmelon, ungsrostade potatisar, såser, grillad kyckling och lax..... Och mer! Helt sjukt gott var det!!! Vi fick dessert också i form av hallongazpacho, pannacotta och chokladmousse med kolasås. Till detta fick vi x antal glas rosé. Helt fantastiskt mysigt!

Som om inte detta vore nog för en underbar dag så fick vi även resultat på tentan idag. VG! Åh, jag är så duktig!!! Haha!

 


Abecita.

Idag när vi tränade testade jag förresten en av mina nya sport-BH:ar. Det blev den från Abecita och jag är verkligen nöjd! Den sitter så mycket bättre och skönare än de jag använt tidigare och håller allt på plats. Riktigt bra verkligen. Jag känner att det verkligen var värt att investera i några bra och dyra istället och jag ångrar mig inte ens lite.

 


Jobb och träning.

Idag har jag jobbat hela dagen och efter jobbet gick jag och Nettan till gymmet. Vi körde 30 min crosstrainer och sedan styrketräning. Det blev lite insida lår och sida mage och såå. Kändes himla skönt eftersom jag inte tränat på länge då jag haft ont i halsen länge. Idag trotsade jag halsontet och tränade ändå faktiskt.



Böcker.

Jag är ju sjuuuukt exalterad över att vara klar i skolan för denna terminen eftersom det betyder att man kan läsa annat än kurslitteratur!!! Så jag köpte faktiskt fyra böcker idag, de hade köp fyra betala för tre på akademibokhandeln där jag träffade Caroline och Maria innan vi gick och fika. Det blev väl chick lit som vanligt. ;)


Byte!

Fick sport-BH:arna som jag köpte på Sportamore och den från Shock Absorber var hur konstig som helst och jag lyckades inte ens få på mig den, haha! Eftersom den var så konstig så skickade jag tillbaka den idag och beställde en ny att byta mot. Det blev en från Salming som jag håller tummarna för nu istället!

 

Shock Absorber

 

Salming


Le Pain Français.

Idag träffade jag Caroline och Maria. Vi satt på Le Pain Français och hade det mysigt. Vi åt såå god mat. Kycklingfilé med ungsrostad potatis, aioli med soltorkade tomater och en sallad med getost, oliver och ruccola. Mums! Till efterrätt delade jag och Caroline på två smarriga bakelser. En med jordgubbsmousse och en med banan- och chokladmousse. Mysigt och mumsigt!

 


True Blood - säsong 5.

Åh, äntligen är det dags! Känns som flera år sedan som jag såg det sista avsnittet på säsong fyra men nu har äntligen det första avsnittet av den femte säsongen visats i USA! Yaaay!

 


I’m not a stop along the way. I’m a destination. - Blair Waldorf

 

 

 

 

 

 

 

 


Scones.

Idag blir det en sen frukost i form av scones. Gott!

Hade filmjölk som håller på att bli gammal så tänkte att jag skulle göra slut på lite i alla fall. :)


He's just not that into you.

Igår kom Evelina hem till mig. Vi lagade spagetti och vegfärssås och vitlöksbröd och bara hängde. Sen gick He's just not that into you på TV så den tittade vi på - bra och mysig tycker jag.


Kallt!!!

Det är på tok för kallt för att vara juni. Är på väg hem från jobbet och dör av köld. Längtar hem till värmen. :(


Upptagen tjej!

Tentan i tisdags gick nog bra. Det kändes bra i alla fall. Vi får resultaten fort, redan om en vecka trodde vår lärare att hon skulle rättat klart till. Skönt att få svar fort, lite jobbigt om man får U bara - inte kul att vänta hela sommaren på en omtenta. Men det kommer förhoppningsvis inte gälla mig!

Efter tentan kom Nettan och Jessie till mig. Vi åt middag och hade mys. Sen kom Louise också. Drack lite mousserande med jordgubbar. Vi mötte upp Jessica och sedan kom Anthon och vi bara hade mys!

Igår jobbade jag 12-21 och var lite bakis så fick inte riktigt möjlighet att blogga då heller! Idag jobbar jag 15-00 och sedan är jag ledig i två dagar.

 


Städat och tvättat.

Usch. Jag har spenderat typ hela dagen med att tvätta och städa - verkligen inte kul. Pluggade i kanske en timme och nu börjar jag få lite ångest över tentan imorgon. Ska försöka sova lite så min hjärna är fräsch och redo imorgon, haha.

Efter tentan imorgon så kommer några av de bästa jag vet hem till mig och myyyyser. Det ska bli så underbart. <3

 


Sport-BH

De hade köp tre betala för två på alla underkläder hos Sportamore så jag slog till och köpte tre nya sport-BH:ar. Bra sport-BH är så sjukt svårt att hitta så nu håller jag alla tummar för att dessa ska vara superbraaaaa!!! Älskar att Sportamore alltid har fri frakt och fri retur.

Shock Absorber.


Abecita.


Stay in place.


River Island - London

På River Island köpte jag fiiina gröna byxor. Köpte ett par leggings också men leggings är inte särskilt intressanta. ;)

Closets <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Plugg-fredag.

Idag var Caroline här och pluggade med mig. Vi känner oss rätt duktiga och jag vet inte riktigt vad jag ska plugga på mer inför tentan. Känner att jag kan sjukt mycket i alla fall. Kommer väl säkert få U för att jag säger så, haha!

Efter att Caroline åkte hem så vet jag inte riktigt vart tiden tog vägen. Jag har mest plockat och städat lite. Världens minst spännande dag typ. ;)

image description

Älskade lagbok. <3


RSS 2.0