Oktobers naglar.

Då är ännu en månad nästan slut. Det är sjukt hur fort tiden går! Men såhär har mina naglar sett ut i oktober i alla fall.
OPI - Animal-istic, som jag fick i min Glossybox Metro mode edition, började månaden med.
 
Sedan glömde jag bort att fota mina naglar när jag hade Models Own - Vampi-red. Riktigt fin färg, mörkt rödbrun och fint skimmrig.
 
 
Sedan gjorde jag en fransk manikyr där jag hade ett nagellack som jag köpt på Hemköp för en tia som bas. Det nagellacket heter Nordic Cap of Sweden och färgen är NP06 (en beige med lite glitter). Det vita är ett minilack från H&M - Pure white.
 
 
Tröttnade på det ganska fort och slängde på lite Louise Gray for Topshop - Junkyard.
 
 
Nu har jag ett nagellack från H&M - Aqua.

Tenta.

Idag blev jag klar med min tenta. Behöver bara läsa igenom den en gång till, sedan ska jag skriva ut den och då är det redo för inlämning! Usch. Känns mest som ordbajs och inte riktigt som jag får sagt något vettigt. Vissa lärare gillar ordbajs, tror jag. Det värsta som kan hända är att jag får göra en komplettering eller omtenta. Så imorgon börjar livet igen! Wohoo!
 

AW.

Igår hade vi after work och jag insåg att jag är på tok för gammal för att orka med att gå ut och festa. I alla fall när det är kallt. Och fy fan, det var sjukt kallt igår. Man undrar ju hur man ska överleva vintern när det ändå bara är oktober än så länge.
 
Kvällen började i alla fall hemma hos mig med Linn och Lizette. Vi drack lite öl och fixade till oss. Jag och Linn försökte göra dipdye på Lizette med en hårmascara jag köpte på H&M på rea för 50:-, men man måste nog vara blond för att få ha kul med rosa hår. Det syntes en del i starkt ljus men sedan blev hennes hår så vidrigt alltså. Helt hårt och äckligt och tovigt stackarn. Rekommenderar inte dessa alltså! Som ni ser på bilden så syns det inte särskilt mycket.
 
Sedan träffade vi dom andra, åt mat och drack lite drinkar. Sedan frös jag ihjäl så jag åkte hem och dog. Nu ska jag snart åka till jobbet.
 

Vin med mammis.

Idag har jag varit med min mamma. Vi gick lite på stan och jag hjälpte henne köpa lite smink och sedan gick vi till vår frisör som firade jubileum och bjöd på vin och tilltugg. Mysig fredag med världens bästaste mammis. <3
 
 
 

Nagellack. <3

En kompis frågade mig hur många nagellack jag har, så jag tänkte att jag skulle räkna igen! Senast jag räknade såg det ut som på bilden och det var 80 stycken (utan baslack och toplack). Idag när jag räknade så blev det 96. Trodde nästan att det skulle vara fler, men det känns väl bra att fortfarande vara under hundra, haha.
 

Hemtenta.

Då var det dags igen! Heja Sara!
 

Dagen-innan-lön-shopping.

Idag tog jag mig ner på stan för att shoppa lite. Jag är mycket nöjd med resultatet. Trots att jag inte fått sova något nästan så klarade jag mig en och en halv timme på stan i alla fall. Det jag är allra mest nöjd med är julkalendern! Hoppas att november bara flyger förbi så vi får börja öppna snart!!!
Sedan blev det lite annat smått och gott som t.ex. nya träningsskor, foundation och lite så. Kanske några nagellack också...
 

Sleepless in Göteborg.

Klockan är nästan tre och jag kan inte sova. Har på tok för mycket i mitt huvud just nu och kan inte slappna av. Börjar kännas meningslöst att ens försöka. Får ge det ett till ordentligt försök, annars får jag ta fram en bok eller lägga mig vid tv:n och somna på soffan. God natt!


Gratis mini-julgran.

Mår fortfarande inte helt bra och har verkligen inte gjort något alls de senaste dagarna. Har kollat mer på One Tree Hill såklart och är nu nästan klar med säsong 6. Det är typ det enda jag gjort, inte så kul. Idag var jag och handlade, vilket verkligen behövdes. Då fick jag en liten växt som det "bjöds på" idag. Så nu har jag en julgran! Ja, ungefär så spännande är mitt liv just nu, haha.
 
Krukan kanske är lite stor men det var den minsta jag hade!
 
Målade blåa glitter-tippar också. Spännande liv!

Sjuk.

Idag känner jag mig helt slut och febrig. Är såå trött och ska hoppa i säng nu. Hade seminarie i skolan och somnade nästan plus att jag typ hallucinerade. Så hela resten av dagen har jag bara vilat och kollat på One Tree Hill. Började precis på säsong 5 och tycker nog att de borde lagt av efter 4:an, det var ju rätt lämpligt ställe att sluta på tyckte jag i alla fall. Brooke är definitivt min favvo!
 
 

Igår.

Herre vad värdelös jag varit det senaste! Jag ska försöka bättra mig. ;)
 
Här kommer lite av vad jag gjorde igår.
 
När jag bytta handväska hittade jag ett hål i fodret och där nere låg ett läppstift, två läppglans, nycklar hem till pappa och en tofs. Nästan som en skattjakt!
 
Sen åkte jag hem till Nettan. Där lagade jag paj till oss. En riktigt god paj med kycklingfärs!
 
Sedan tittade jag på när Jessie fick nya naglar. Hon valde en enkel och fin fransk med lite vitt glitter i. Nettan är så himla duktig! :) Nästan så att jag blev sugen på att fixa mina egna naglar......

Vin, ost och Evelina.

Igår jobbade jag 11-15 och efter det kom Evelina hit. Vi tog en runda i Slottsskogen och sedan åt vi god mat, drack vin och åt goooda ostar till efterrätt. Perfekt lördag!


Choklad på posten.

Idag fick jag choklad på posten. Sjukt god också! Utöver det har det inte hänt något spännande. Jag och Caroline är klara med vårt grupparbete, jag var ute i Slottsskogen och annars har tiden bara rusat förbi. Fattar inte hur tiden kan gå så fort när man är ledig. Har i alla fall en ledig dag till imorgon! :)
 
 

Vinterjacka.

Köpte precis denna jackan från Sportamore. Fick mail med en rabattkod med 25% så tänkte att jag kan ju passa på när jag ändå behöver en ny vinterjacka! Hoppas att den är tillräckligt varm, annars får den väl åka tillbaka.
 
Idag har jag haft en lång dag i skolan och sedan har jag varit i Slottsskogen och varit duktig. Nu är jag helt slut så jag ska sova och se fram emot två "lediga" dagar. Så fort jag och Caroline blir klara med vårt grupparbete så kan jag vara ledig på riktigt.
 
 

Gossip Girl!!

Wohoo nytt avsnitt som jag ska titta på NU! :D
 
 
 
 
 

OPI.

På naglarna just nu har jag förresten lacket från OPI som jag fick i min Glossybox. Lacket heter Animal-istic och är ett fint glitter/skimrande rött.


Världens sämsta bloggerska!

Har varit lite stressad och inte spenderat så mycket tid framför datorn. Hade en rätt dålig helg med jobb och sånt så det blev helt enkelt inte av att jag bloggade. Nu ska jag försöka bättra mig!
 
Just nu sitter jag och pluggar men är sjuukt trött så ska nog sova. Kom hem från jobbet för ungefär 40 minuter sedan och tänkte läsa igenom två artiklar innan sängen. Har precis läst klart den första och ska sätta igång med den andra nu. Eftersom jag är för trött för att verkligen läsa så slö-läser jag lite bara, stackars Caroline som måste skriva grupparbete med mig. ;)
 

Lång dag.

Har haft en lång med bra dag. Först var det skola med mer samtalsövningar, så teater hela dagen! Efter det träffade jag Evelina idag igen. Vi tog oss en lång promenad i Slottsskogen och sedan åt vi middag på Tre Indier. Vi har suttit och kollat på resor men vet inte riktigt vart vi kan tänkas åka. Skulle vara väldigt skönt att komma bort från Sverige ett tag i alla fall.

Imorgon ska jag upp och jobba så nu måste jag sova. Eftersom jag gick upp tidigt så känner jag att jag kommer däcka så fort huvudet rör kudden idag. :)

Kompressionskläder!

På Stadium hittade jag och Evelina två rosa, fina tröjor i såntdära kompression. De var på rea och de två sista var i våra storlekar. Hur bra? Nu behöver jag bara något till benen också, de ska ju helst inte frysa till is under vinterns powerwalks/löpning.
 
 

Kanelbullens dag!

Denna otroligt fantastiska dag skulle självklart firas! I skolan bjöd Julia i min grupp oss på kanelbulle med rosa pärlsocker. På tok för gullig alltså! Efter skolan hade jag bestämt dejt med Evelina för att fika. Så vi satt på Vanilj och delade på en kanelbulle och en vaniljbulle, till det drack vi varm choklad och smidde planer. Mys!
 
Efter bullarna gick vi lite i affärer också, tittade mest på träningskläder som för tillfället är min favorit shopping.
 

Onsdag.

Idag har varit i skolan i två timmar på morgonen som egentligen kändes rätt onödiga. Vi fick information som vi behöver inför imorgon och läste igenom den. Efter skolan har jag inte gjort mycket alls egentligen. Läst lite kurslitteratur, varit ute och sprungit i regnet och tränat lite med min app från Nike igen. Sedan lagade jag fried rice till middag och nu sitter jag och målar naglarna och kollar på säsong två av One Tree Hill.
 
Imorgon har jag skola typ hela dagen. Vi ska göra våra samtalsövningar och jag är inte direkt taggad. Har alltid tyckt att det är lite jobbigt med sådant, typ skådespeleri på låtsas. Eller alltså allt skådespeleri är ju såklart på låtsas, men när det liksom är extra på låtsas, haha. Men det ska nog gå bra! :)
 

Ovettig tisdag.

Har inte gjort något vettigt idag heller. Powerwalk i 45 minuter och sedan 30 minuter med Nikes app. Bakat bröd. Typ så! Men imorgon är en ny dag och då ska jag försöka vara lite vettigare. Ska gå upp klockan 7 för att gå till skolan till exempel. Det om något är vettigt!

Filmjölksbröd.

Detta filmjölksbrödet är så himla gott och sjuuuuuuukt enkelt att göra. Hittade det på någon blogg, men kommer tyvärr inte ihåg vilken.
 
Ingredienser:
0,5 liter rågsikt
1,5 dl ljus sirap
2,5 dl filmjölk
0,5 tsk salt
0,5 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop de torra ingredienserna. Värm filmjölken och sirapen i en kastrull tills det blir ljummet och "rinnigt" i konsistensen, blanda ner det i det torra. Pensla en brödform med smör och i med degen. Gräddas i 60 minuter!
 
 
 
Det ser kanske inte så vackert ut men det är riktigt gott.

Måndag.

Idag har jag än så länge inte gjort något mer än att titta på det nya Downton Abbey avsnittet och dragit på mig dessa skor och tagit en tur i Slottsskogen. Det var som vanligt riktigt härligt. På vägen hem kom regnet och nu känns allt sådär regnigt och deppigt så jag har inte direkt lust med något alls. Ska försöka plugga lite ändå. :)
 
 

RSS 2.0