Novembers naglar.

November började med Make up Store - Nadja. Det är ett rosa/rött och skimrigt lack som är superfint!
 
Sedan blev det Essie - Skirting the issue. Av någon anledning blev det inte bra när jag tog överlack (Seche vite), utan det "drog ut" färgen så att det blev ojämt.
 
Stod ut i en vecka men sedan slängde jag på två lager till. Skirting the issue från Essie är en fin burgundy.
 
Sedan blev det ett av lacket jag köpte på Ullared, China glaze - Limbo bimbo. Världens finaste barbie-rosa!
 
November avslutas med ett av mina nya holografiska lack från Depend (Silver - 2025).

AW med mammis.

Idag träffade jag min mamma för lite afterwork. Vi gick lite på stan och sedan gick vi till Hotell G. Där får man soppa, bröd och snacks (jordnötter osv) när man köper en öl/cider/vin. På Grand parfymeri frågade jag av en slump om de hade några holografiska lack, och de hade Depends men bara på lagret. Så det var verkligen tur att jag frågade! Köpte Silver och Raspberry. Så glad tjej!!!
 

Imorgon!

Äntligen är det dags! Imorgon får jag äntligen öppna den första luckan, wohoooo!!!
 

Le pain français.

Idag har jag och Caroline gjort vår fjärde intervju till vår b-uppsats och har bara en kvar att göra. Den är inbokad på måndag så nu tar jag och Caroline helg = skönt! Dessutom jobbar jag bara ett kort pass på lördag denna helgen så får vara lite ledig!
 
Efter dagens intervju åkte vi in till stan och åt lite lunch på Le pain français. Det blev potatisgratäng och kycklingfilé med rödvinssås och bearnaisesås. Mums! Det var väldigt gott. Efter några timmars pluggande köpte vi också varsinn muffins. Himla gott.
 
Nu har jag precis kommit hem och varit uppe på vinden och hämtat julsaker. Så imorgon blir det att julpynta!
 
 

Julklappar.

I måndags köpte jag inte bara ett par skor, utan några fler julklappar till mig själv! Det blev glasunderlägg i silver och te på Indiska. Nail balsam från Trind och ett lack från Essie som heter Leading lady.
 
 
 

Gör fel, gör om, gör fel några gånger till, gör rätt.

Äntligen har jag fått ett paket från Nelly som innehåller både lack och magnet. Helt fantastiskt! Däremot så fick jag ju inte färgen som jag ville ha från första början, utan fick välja två andra då den var slut. Dessutom har det inte blivit rätt med pengarna jag fått av mina returer, så Nelly är (tyvärr) fortfarande på min lista av företag jag vill kasta bajs på!

 


Fresh Frog of Bel Air.

Idag träffade jag bästa Jessie. Hon har varit i USA och köpte med sig en present till mig, yaaay! Fick Fresh Frog of Bel Air från OPI. Det är ett grönt glitter med lite silver i också. Grönt glitter var faktiskt något som fattades i min samlig till och med, haha!
 
 
 

Skor.

Idag efter skola och plugg-lunch med Caroline tog jag mig en liten vända på stan. Köpte bland annat ett par svarta, klassiska pumps på Åhléns. Hade en kupong med 20% rabatt till och med, så det var ju perfekt! Tycker att dom är finare i verkligheten än vad dom ser ut att vara på bild, men ungefär såhär ser dom ut:
 

Fem senaste produkter.

 Här kommer de fem senaste produkterna som jag tagit slut på. Ursäkta superdålig bild!
 
 
Creamed almond and coconut smoothie - LUSH. En duschtvål med doft av vanilj och ylang ylang (och mandel och kokos antar jag!). Jag var inte särskilt förtjust i varken doften eller konsistensen. Den var tjock och krämig, vilket man hör på namnet antar jag men jag gillade inte!
Charity pot - LUSH. En bodylotion med cocoa butter och mandelolja. Det påstås att den luktar choklad men jag vet inte jag.. Den känns i alla fall återfuktande och bra men jag är inte jätteförtjust i doften, föredrar mina body butters från Body Shop!
Wild rose nourishing hand butter - The Body Shop. Här är en recension jag skrivit tidigare. Jag gillar denna handinpackning, den gör händerna mjuka och sköna.
Peppermint cooling foot lotion - The Body Shop. Bästa fotkrämen! Mintig och smaskig doft. Älskar alla fotprodukter i denna serien.
Hand & body cream - Delon. En kräm med doft av persika som jag köpt på Ullared. Inte tillräckligt återfuktande för mig och jag gillade inte doften så mycket när man fick den på kroppen. Börjar fundera på om jag kanske bara är väldigt kinkig när det gäller doft/lukt, haha!

Beautybay.

Eftersom jag hade en del pengar kvar när lönen kom så unnade jag mig lite nytt från Beautybay. Köpte det nedrans topplacket med guld i från OPI, men det blev inte så himla dyrt. Det kostar väl 489:- i butik och det blev typ 255:- på Beautybay. Sen köpte jag två läppstift från Too Faced, Juicy Melon och Honey Bear. Dessa är fantastiska, har samma i Naked Dolly och jag älskar det!
 
 

Glossybox Nyårsbox.

För någon dag sedan köpte jag nyårsboxen från Glossbox, wiiiiie! Det är på tok för spännande att öppna en Glossybox alltså. Längtar!
 

G

Idag fick vi resultatet från hemtentan som jag skrev för tre veckor sedan. Fick G så är nöjd! Alltid skönt när man klarar en kurs och kan lägga den bakom sig. Caroline klarade sig också, så vi kan båda fokusera helt på vår b-uppsats. Skönt!


Nagellack från Ullared.

Dessa nagellack köpte jag på Ullared i lördags. Från China Glaze - limbo bimbo, blue iguana & ruby pumps. Två mirror nagellack från depend - 2044 & 2048. Sparkling purple & white tip från Claudia. Nöjd! Har precis målat naglarna med ett av lacken från China Glaze och det är riktigt fint i alla fall. :)


One Tree Hill.

Nu har jag precis sett klart det sista avsnittet av One Tree Hill. Det tog ett tag, men jag lyckades ta mig igenom alla nio säsonger, phew! Eller, det har väl tagit ungefär två månader, så det kanske inte är så lång tid med tanke på hur mycket det har varit att se. I alla fall så tycker jag att det slutade fint, även om jag var lite besviken på Lucas gästspel för några avsnitt sedan. Han och Peyton borde liksom ha varit med på något hörn ändå. Tycker dock fortfarande att slutet på säsong fyra var ett perfekt slut egentligen.
 
Det är sjukt när man tänker på att vissa av skådespelarna har gjort den här serien i nästan tio år. Det är väl typ lika länge som Vänner. Efter att ha spelat samma karaktär så länge så måste det kännas väldigt konstigt när det tar slut.
 

Tips för förkylda!

Jag är lite sjukling just nu och har en rinnig näsa som måste snytas mest hela tiden. Detta resulterade i att jag fick, som man tyvärr får, en röd och öm näsa. Stackars näsan vad det gör ont alltså! När jag kom hem från jobbet igår hade jag så fruktansvärt ont och försökte febrilt komma på något bra att smörja in den med. Då kom jag på att det allra mest återfuktande jag har måste ju vara min "facial oil". Det är en olja som jag på vintern blandar en eller två droppar med ansiktskrämen för att få ordentligt med återfuktning i ansiktet. Så jag smörjde den på näsan och det kändes mindre stramt och ömt på direkten. Idag på morgonen var näsan snarare rosa än röd så det kändes som att det verkligen gjorde skillnad!
 
Sen tycker jag väl kanske inte att man ska köpa denna oljan endast för de få tillfällen man har detta problem, men om man även har torr hy under höst och vinter så rekommenderar jag den verkligen!
 
Den kostar 215:- och kommer från Body Shop. 

Ingefära.

Glömde visa mina två små inköp på body shop i onsdags. Det blev ett läppbalsam och en handkräm från julkollektionen med doft av ingefära. Älskar den! Plus att förpackningarna är så söta. Läppbalsamet är gulligt och smidigt att applicera. Handkrämen har sötaste pepparkaksgubben på, för gulligt ju!


Vörtbröd. <3

Åh. Årets första vörtbröd. Jag ÄLSKAR vörtbröd. Bästa med denna tiden på året. Och julmust och body shops adventskalender. Nu hoppas jag att detta bröd från Ullared är gott!

Blev hämtat strax efter 6 på morgonen och kom hem efter 22. Så gårdagen var riktigt lång!

 


Mot Ullis!

Wiiie!


B-uppsats, indiskt och tandläkare.

Dagen började med handledning och jag och Caroline har (förmodligen) bestämt oss för att vi kommer att skriva om reflektionens betydelse. Så jag hoppas att det kommer bli intressant och att b-uppsatsen blir bra. Efter skolan träffade jag Evelina. Vi åt lunch på tre indier och jag shoppade lite på Body Shop och Intersport. Sedan åkte jag till tandläkaren. I hissen så läste jag "Plan 4 Barnmorskemottagning" och tryckte på 4:an. Sen såg jag att Plan 5 var Folktanvården och då fattade jag att jag var lite knäpp. Så fantastisk har min dag varit!

Tisdag.

Idag har jag faktiskt haft en bra dag och fått rätt mycket gjort. Till exempel så har jag varit i skolan, handlat, diskat, tränat, bakat bröd, lagat middag plus tre matlådor och sånt nyttigt! Nu ska jag sova så jag orkar upp tidigt imorgon igen.


Fältstudier.

Jag har haft världens stressigaste vecka känner jag, men idag tog den slut. Har varit på fältstudier och det har varit massa intryck och långa dagar med huvudvärk. Dock har det varit väldigt spännande och givande och jag hoppas att jag och Caroline ska lyckas skriva en intressant B-uppsats! Idag var alltså sista dagen, men vi ska tillbaka om tre veckor igen. Då tror och hoppas jag dock att det inte kommer bli lika långa dagar eftersom vi "bara" ska samla information.
 
På lunchen idag unnade jag och Caroline oss varsinn delicatoboll. Måndagsgodis. Det är så himla gott! För gott nästan.
 
 

Nelly igen..

För ett par dagar sedan skrev jag om hur fantastiskt inkompetenta jag anser att de är hos Nelly och tänkte bara följa upp detta. Idag fick jag min nya beställning på nagellacket från China Glaze som jag beställt tidigare, då magneten saknades. I detta paketet fanns magneten med men nagellacket saknades. Jag är så jävla less alltså!!!
Dessutom har jag haft problem med att göra min retur eftersom jag inte har en skrivare. På jobbet skrev jag ut returnotan men missade att skriva ut en adresslapp som man visst skulle ha också. Då mailade jag till Nelly igen och frågade vad man ska göra om man inte har tillgång till skrivare och alltså inte kan skriva ut någon adresslapp. Deras svar?
"Denna returfraktsedel/adresslapp hittar du på samma ställe som du skriver ut returnotan från. Se till att din webbläsare inte blockerar "Popups".
Om du har fortsatta problem med att hitta denna så ber jag dig att återkomma med din mail, därefter kommer vi maila det till dig."
VA??? Har inte skrivit något om att jag inte hittar adresslappen utan skriver tydligt (tycker jag i alla fall) att jag inte har tillgång till skrivare och undrar om man kan göra något åt saken. Det finns knappt ord att beskriva hur dåliga dom är!
 

Brandfara!

Kom precis hem från jobbet, har jobbat ett kortis pass mellan 18-21 bara. När jag jobbat i cirka 20 minuter kommer jag på att jag nog glömde stänga av ugnen. Får lite smått panik men tänker att det är nog inte så farligt. Sms:ar min mamma och berättar om detaljerna så som att ugnen är på 100 grader och vilken tid jag kommer hem. Hon ringer upp och nästan skriker i panik att jag måste ringa pappa och be han åka dit eftersom han har min extranyckel och får mig att tro det allra, allra värsta. Så jag blir ju rädd och ledsen och får också panik, såklart. Ringer pappa som direkt åker hem till mig. När han kommer hit så är allt lugnt, jag hade stängt av ugnen och allt är frid och fröjd. Tack och lov! Nästa gång en krissituation uppstår så ringer jag nog min lugna och stabila far för det allra värsta med detta var ju mammas panik, haha.
 
Såhär såg det ut i min hjärna med hjälp av mammas panikslagna röst!

Fem använda produkter.

Har sett på flera andra bloggar att de lägger upp de senaste fem produkterna som de tagit slut på, så jag tänkte härmas lite! Så här kommer de fem senaste produkterna som jag tog slut på.
 
 
Peppermint Smoothing Pumice Foot Scrub - The Body Shop. En fotskrubb som luktar pepparmint. Kornen är ganska grova, men det gillar jag! De känns i och för sig inte så grova på fötterna, men det kanske är jag som har fötter som en hobbit bara! Gillar denna mycket och tycker att den gör fötterna mjuka och lena.
Body Butter Duo, Sweet Pea - The Body Shop. "Duosarna" tycker jag är fantastiska. Helt perfekt för oss med extra torr hud på till exempel armbågarna och benen. Det finns alltså två krämer i denna, en för de allra torraste delarna av din kropp och en för resten. Hur bra som helst! Nackdelen med dessa är enligt mig att det finns för få dofter.
Nutriganics Smoothing Day Cream - The Body Shop. Världens bästa ansiktskräm enligt mig. Den är fantastisk för min torra hud och är skön och bara bäst. Gillar även förpackningen, man slipper gräva i den.
The Olive Branch Shower Gel - LUSH. Denna fick jag i min julförpackning från storebror och har varit väldigt sen med att börja använda den. Jag gillar LUSH, deras produkter är gulliga och de är naturliga och så vidare. Däremot så föredrar jag i de allra flesta fall produkter från Body Shop. Denna duschkrämen luktade gott men enligt mig rätt manligt, men det kanske bara är min smak. Själva "krämen" är helt rinnig vilket känns helt fel för mig också. Detta var alltså inte direkt en hit enligt mig.
Shampoo Persika - Naturelle. Åh, bästa doften. Mums. Detta shampoo+balsam luktar såååå gott. Brukar köpa det för typ 10:- på Ullared dessutom. När det gäller hårprodukter är jag sämst på att recensera dock. Mitt hår är som det är och ingenting jag testat har ändrat på det än så länge, alltså går jag typ bara på doften när jag gäller hår. Man vill ju att håret ska lukta gott såklart!
 

Nelly.

När Nellys Midseason Sale startade så köpte jag ett par saker. Det blev en klänning från Elise Ryan, ett par supersöta Hanky Panky, ett nagellack från Collistar, ett magnetic-lack från China Glaze och en ögonskugga. När jag fick hem paketet blev jag tyvärr rätt besviken. Ögonskuggan köpte jag eftersom man skulle få ett nagellack på köpet och nageloholic som jag är ville jag självklart testa och se vad för spännande färg man kunde tänkas få! I mitt paket fanns dock inget extra nagellack eftersom de var slut, trots att det stod i min leveransorder att ordern var packad med nagellacket (antar att de som jobbar på Nellys lager är fulla på arbetstid). Sedan fattades det även en magnet till mitt China Glaze-lack.
 
Sedan har ju Nelly det jobbigaste retursystemet jag varit med om. Man måste retunera via hemsidan och skriva ut en retursedel, alltså måste man ha tillgång till skrivare vilket är rätt efterblivet om du frågar mig. Sedan måste man lägga en ny order på hemsidan för att kunna byta. Visst Nelly betalar returfrakten då det är deras personal som inte skickat med en magnet men då måste man ju betala frakten igen när man beställer ett nytt ändå!
 
Just nu är jag sjukt missnöjd med Nelly och känner att det tyvärr ofta även tidigare blivit problem när jag handlat hos dom. Hoppas att Nelly skärper till sig och att deras kundtjänst, som hanterade mitt ärende väldigt mysko, blir bättre snarast! (Ursäkta argt och bittert inlägg, haha!)
 

RSS 2.0