Sara B gånger två.

Igår var min älskade vän Sara Be här hemma hos mig på middag. Det blev mat som fick riktigt höga betyg! Saffransrisotto med soltorkade tomater och basilika, kyckling och en sallad på ruccola, tomat och basilika. Mums!

Efter maten åt vi lite Ben & Jerrys som Sara hade med sig och drack lite drinkar som jag blandade. Efter x antal drinkar begav vi oss ut för att dansa lite. Bästa kvällen!

 

 

Idag har jag varit lite bakis, ätit lunch med storebror och sedan jobbat och nu nyss kommit hem. Hela dagen har det känts som att det är söndag, så det är riktigt skönt att det faktiskt bara är lördag! :)


Sara B

Sara B kväll med risotto, vin, drinkar och glass. Kan det bli bättre?? NEJ!


Ny iPhone.

Idag var jag och hämtade min nya telefon, yay! Typ världens bästa erbjudande från tre, nu kommer jag betala 349:- i månaden och allt ingår. Kommer vara så skönt att inte behöva tänka på hur mycket man pratar och oroa sig för dyra räkningar. Har aldrig tidigare betalat en telefonräkning som är så låg som 349:- så det är perfekt!! Tack tre! ;)

 


Frukost och Ringer.

Varmt hembakat bröd och Ringer till frukost. Det kunde vart värre! 


Nu är det dags för tvättstugan snart så det blev genast lite sämre. :P

Ringer.

Jag är en riktig serie junkie och följer säkert 15 olika serier... Idag började jag titta på Ringer och har redan hunnit kolla igenom fem avsnitt. Tror att jag tycker det är bra, men har inte riktigt bestämt mig än. Spännande är det i alla fall. Plus att jag egentligen inte är särskilt kräsen om jag ska vara ärlig! :P


Grönt är skönt.

Sedan jag köpte denna ursnygga väska så har jag typ blivit besatt av grönt. Dock är väskan fortfarande mitt enda gröna plagg i garderoben (tror jag).

Men ärligt, hur snyggt är det inte med grönt egentligen?? Åååh, jag blir typ helt lyrisk! <3

 

 

(Allt på bilden är från H&M.)


Skönhetssynd nummer ett!

Var inne och läste Lindas sminkblogg. Hon hade skrivit och frågat efter folks skönhetssynder. De allra vanligaste verkar vara att sova med smink och att inte tvätta sina sminkborstar regelbundet. Jag kände mig riktigt guilty när det gäller det här med att tvätta sminkborstarna.. Det är ju så fruktansvärt tråkigt. Sen tycker jag att det finns så mycket olika svar på hur man bör ta hand om dem, vissa tycker att man ska tvätta med tvål, andra med schampo och andra med diskmedel och så vidare... Några säger att de ska tvättas efter varje användning och andra en gång i veckan.. Phew. En hel djungel av val ju! ;)

Efter att jag läst kommentarerna på Lindas inlägg så sprang jag i alla fall och tvättade mina borstar direkt!


Nej, det enklaste är nog att köpa nya regelbundet men det i och för sig inte särskilt ekonomiskt. Men om man handlar på Elf så går det nog bra..?

Pizza Hut med Katja.

Efter dagens föreläsning träffade jag Katja och åt på Pizza Hut, de har ju typ jordens godaste pizzor! Vi delade på en Tasty Tuna - "Tonfisk, rödlök, mozzarellaost. Toppas efter gräddning med vitlöksolja, ruccola och citron" MUMS! Vi hade inte setts sedan mellandagarna så det var verkligen dags. :)

 

Nu har jag nyss kommit hem och vet väl inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Har inte direkt något att plugga så det känns väldigt skönt!


Juridik för det sociala arbetet.

Idag började vi vår nya kurs, från psykologi till juridik blir det! Det ska nog bli rätt intressant med juridik faktiskt, det jobbigaste lär bli att dra runt på lagboken för det är ju inte lite tung liksom....

 

Jag beställde varsinn till mig och Caroline och vikten på paketet men endast två lagböcker i var 15 kg. Helt crazy. Jag förstår heller inte upplägget alls i den, men imorgon ska vi gå igenom den och då klarnar det förhoppningsvis rätt mycket.

Måste fixa några fler böcker men det verkar som att de som finns på blocket är typ slut så jag får väl köpa nya, dyra böcker. Får väl skylla mig själv som aldrig är ute i god tid.

Nivea Deo Pure & Sensitive

Jag är medlem på Buzzador och just nu är jag med i en kampanj för Niveas nya deo som är speciellt utvecklad för känslig hy. Hämtade ut paketet nyligen och har fått en stor deo till mig och tio små att ge bort. Deon innehåller kamomillextrakt och avokadoolja som ska lugna och återfukta huden.

Har inte testat den än men ska testa imorgon! Hade så bråttom imorse att jag glömde bort den. :P

 


Nu vill jag aldrig se er igen!


Tentan är klar och inlämnad! Phew.

Pluggdöden.

1960 blev det. Nu ligger jag i sängen och ska sova - sköööönt. Imorgon tar jag sovmorgon och sedan får jag fixa det sista med tentan. :)


Ungefär såhär känner jag mig:

 

Nu har jag suttit och pluggat i typ.. 14 timmar med några pauser, t.ex. för att laga mat och kolla på The River. Aktivt pluggande i över 10 timmar på en dag är mycket. Väldigt mycket. För någon timme sedan skrev jag alhohoholist istället för alkoholist i hemtentan, vilket förmodligen innebär att min hjärna egentligen inte orkar mer. Jag är nääääästan klar. Behöver säga någon mer intelligent sak innan jag kan känna mig klar. 1886 ord ligger jag på och vill helst komma upp i 2000 i alla fall. På den sista av de fyra delarna alltså. Tillsammans lär det väl bli runt 6000 ord. Usch.


Dagens frukost..

Bestod av två skivor av mitt hembakade filmjölksbröd (såå gott!) och ett glas av Bravos nya juice äpplesin. Perfekt för oss mesar som tycker att apelsinjuice är för "starkt" på morgonen. ;)

 

Idag  har jag skrivit lite mer än en halv sida på tentan än så länge. Kanske råkade kolla på TopModel istället för att plugga..... Oops....


Jag håller på att bli galen...


Jag sitter och stirrar på denna eländiga jävla bild och kommer inte på något vettigt att skriva... Nedrans hemtenta!

Storhandling, plugg och brödbak.

Åh känslan av en full kyl och frys. <3 Efter gårdagens "leta i botten av frysen"-mat så är det skönt att ha valmöjligheter igen! Och något att dricka till frukost. Och frukt.

Pluggandet står lite still för tillfället. När jag kom hem så gjorde jag klart den tredje uppgiften, ungefär en sida till skrev jag på den. Försöker börja på den sista men kommer inte riktigt igång.. Istället bakade jag filmjölksbröd. Inte särskilt estetiskt eller så men det är i alla fall gott. Känns som jag gjort något fel men jag vet inte riktigt vad, haha. Funderar på att göra en mindre sats nästa gång för degen var lite för stor för brödformen. Meeen, huvudsaken är att det smakar bra. :)

 


Duktig tjej.

Idag har jag fått skrivit mellan fyra och fem sidor till tentan, så jag är nöjd och känner mig duktig! Är klar med två av fyra uppgifter och nästan med den tredje och har väl ungefär fem-sex sidor kvar att skriva tills på fredag. Så nu känner jag mig lite lugnare igen..

Imorgon ska jag iväg och storhandla med min älskade pappis. Det är inte kul att handla utan bil så då får man slinka med när pappa handlar. :) Sedan är det bara att sätta igång med pluggandet igen...


Tentaplugg och Desperate Housewives.

Har suttit och pluggat massa under förmiddagen.. Nu har jag haft paus på nästan två timmar så känner mig inte jätteduktig direkt. Men jag lagade lunch och kollade på Desperate Housewives. Sedan skickade Nettan sms om att hon hade skickat pass för maj så tog det en massa tid att titta på också!

Jag åt kalkonköttbullar och makaroner med massa ketchup! På förpackningen stod det att två deciliter makaroner är en portion så jag tog 1,5 deciliter och det blev sjukt mycket ändå. Vill inte ens tänka på hur stor portion de tycker att man ska äta egentligen! Galet!


Nä, tillbaka till pluggandet nu.....

Plugg, plugg, plugg..

 

Såhär ser mitt liv ut just nu. Hemtena och tre hemuppgifter lämnas in på fredag och jag har inte kommit så långt som jag borde. Inte i närheten faktiskt, men det är bara att kämpa på!


Torsdagar är...

Once upon a time,


Revenge


och The River.

 

Jag gillar! Nu ska jag laga tacos snabbt och sedan mysa framför TV:n hela kvällen! :)


Arbetsgruppends psykologi vs. Hart of Dixie.


Åååh jag orkar inte plugga. Tittar hellre på Hart of Dixie........


Åh jag längtar så mycket!!!!!











 

 

 


Naglar.

Igår målade jag mina naglar som på bilden men det är rätt svårt att se hur det är. Har i alla fall ett typ grått/brunt/lila nagellack och sedan lite guld-glitter över på vissa av naglarna.

Det är verkligen inte min dag idag och jag har haft problem med allt när jag skulle skriva det här inlägget. Så nu är jag lite sur. :P Photoshop vill inte fungera när jag installerar det så jag fick klippa och klistra i paint och paint är typ det sämsta. Plus att jag trodde att min kamera gick sönder när jag skulle föra över bilderna. Meeen nu har det ju löst sig så jag ska vara glad!

Sara + Sara <3

Denna dagen började jag med en vända till gymmet. Jag har till sista mars kvar på mitt abonnemang, sedan ska jag byta gym. Där jag tränar nu finns det inte så mycket konditionsmaskiner och de "bästa" är ofta upptagna plus att det alltid är en eller två som "väntar på service". Idag var en sådan dag när allt jag ville använda var upptaget och när det gäller träning så vill jag gärna hålla mig till min rutin så det ska bli skönt att byta till ett gym som förhoppningsvis kommer vara bättre. :)

 

På eftermiddagen träffade jag Sara B som ville shoppa skor. Vi gick runt i massa affärer och fikade och bara hade det myyysigt. Jag köpte en ljusrosa kavaj som är såååå fin! Hittade inte rätt kavaj på H&Ms hemsida och batteriet i min kamera var slut så det närmsta jag hittade får duga...

 

 

Den jag köpte var lite ljusare och knappen är inte mörk. Plus att fodret är vitt och den är helt enkelt finare. ;) Det bästa var att jag hade 20% rabatt, 100:- i guldbonus och presentkort jag fått av pappa så det blev 0:- från mig! Wihoo! :P


Det går bara inte..

Jag kom precis hem från Lidl. Gick dit för att köpa en sak som jag behöver till middagen idag. Men den såg så ensam ut i korgen att jag tyckte det var lite.. pinsamt nästan. Så jag köpte saker som jag mer eller mindre egentligen inte behövde. Är det bara jag som är såhär störd? Handlade för 168:- istället för 14:- liksom. Sjuuukt.

 


Utvecklingspsykologi.

Jag sitter och försöker spendera tid med den här boken:

 


Men det är inte så lätt... Läser (och skriver) om det kognitiva perspektivet och Piaget men efter varje mening kollar jag facebook eller liknande, så jag får inte så mycket gjort.. Suck. Trååååkigt! Men nu ska jag verkligen försöka ta tag i det här, för det kommer kännas fantastiskt när jag är klar!

Hotell i London bokat!

Nettan och Jessie var nyss hemma hos mig, vi åt lunch och bokade hotell i London!! Yay! Det blev Holiday Inn Kings-Cross så nu håller vi tummarna för att det blir bra! :)

 


H&M

Precis hemkommen från skolan sitter jag och pluggar när brevbäraren ringer på dörren! Vad ville han?
Jo, han ville leverera det här:


Beställde från H&M i måndags, sent på kvällen, och har nog aldrig varit med om så snabb leverans från dom tidigare! Bra uppmuntring i pluggandet måste jag säga. ;)

RSS 2.0