Semester.

Nu har jag en veckas semester. Det känns väligt skönt men samtidigt lite tråkigt att jag inte ska till jobbet på måndag, det tyder väl i alla fall på att jag trivs väldigt bra på mitt jobb. Efter många år någonstans där jag inte trivts med arbetsuppgifterna särskilt bra känns det väldigt skönt att tycka att det är roligt att jobba igen.
 
Kom hem i fredags kväll, städade lite och la mig supertidigt. I går var jag med mamma på dagen. Hon behövde lite hjälp med att bära och så shoppade vi lite. Jag köpte fyra nagellack, jag kan verkligen inte låta bli alltså. Mamma fick köpt en skohylla och häng-grej till hallen men det är hela tiden saker som är slut och så, så stackars mammis blir aldrig riktigt klar.
 
Sedan var jag ute och åt middag med (delar av) familjen. Vi saknade en fru med bruten fot och en bortrest lillebror. Men det gick bra ändå! Jag åt sjukt god mat. Löjrom med speciella tillbehör, typ några ostbollar och grejs till förrätt. Hälleflundra med massa gott till varmrätt och sedan en efterrätt med hallon och laktrits. Sedan tog jag, pappis och storebror ännu ett glas vin när vi blivit av med de två tanterna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0