Hydro ampull.

När jag var hos Gilda och inkasserade min födelsedagspresent så köpte jag två stycken ampuller som hudterapeuten tipsade om. De används istället för ditt vanliga serum, morgon och kväll, under en vecka för att ge en återfukts-boost.

När jag blev tipsad om dessa sa hon att man behöver två ampuller för att det ska räcka till en vecka och att en ampull räcker till tre dagar. Tre + tre är sex vad jag vet så jag oroade mig lite för om det skulle räcka till sju. Därför skålade jag lite de första dagarna, men det hade egentligen inte behövts eftersom jag klarat mig i hela nio dagar nu.

Konsistensen är typ vattnigt slime och känns skön på huden. Kände mig lite extra torr och flagnig innan men känner mig mycket mer återfuktad nu. Kanske kan vara värt att göra någon gång ibland under vintern om man är extra torr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0