Majs naglar.

Nu är det officiellt sommarlov och jag njuter av min lediga vecka innan jobbet börjar. I maj blev det inte så många olika manikyrer. Kanske håller de helt enkelt för länge??
 
 
Var (och är kanske fortfarande) rätt inne på det här med att blanda olika nagellack i maj. Man kan ju faktiskt inte hålla sig till manikyrer med en enda, liten enstaka färg ju. Här blev det en blandning av blått.
På tummen hittar vi Gina Tricot - deep ocean, en mörkt blå med lite skimmer.
Pekfingret pryds av OPI - get your number, ett av Mariah Careys liquid sand lack (från hennes första kollektion för OPI). Något ljusare, lite turkosigt texturlack med lite holografiskt glitter.
På långfingret blev det den perfkta IFK-blåa: L'oréal color riche - fluo azur. Köpte denna för att kunna göra match-manikyrer om jag ska vara helt ärlig - men det är faktiskt en riktigt fin färg tycker jag. Dessutom är lacket matt, vilket gav en fin kontrast mot andra naglar.
På mitt ringfinger har vi Collistar - cielo, ett ljusblått lack som känns somrigt och strandigt.
Sist har vi lillfingeret som pryds av China glaze - blue iguana. Detta lack är mörkare och glittrigare i verkligheten och inte alls så turkosigt som det ser ut att vara här.
 
 
Fortsatte med guldiga/bronsiga toner och samma typ av manikyr.
Tummen har en oljig guldig färg i form av Topshop - hidden treasure. Ett duo chrome-lack med en lite oljigt grön/blå nyans blandat med ljust guldig.
På pekfingret finns Deborah Lippmann - nefertiti. Perfekta skimmrande guldiga färgen.
På långfingret har vi Models own - bronze rage. Mörkt brun-bronzig färg som jag tyvärr blev lite besviken av, men absolut en helt godkänd färg.
Ringfingret pryds av Gina tricot - luxurious som är ett roséguldigt och skimmrande lack. Mycket fint.
Mitt lillfinger ser ut att vara målat i samma färg som ringfingret, men här har vi ett due chrome som skiftar i rosa från Flormar. Köpt på Fuerteventura och har inget namn på lacket tyvärr. Det är ganska likt ringfingret i verkligheten också, men man ser tydligare att det är olika färger då.
 
 

Maj avslutades med en manikyr som kunde blivit fantastisk. Tyvärr hade jag bråttom och inget ville riktigt som jag ville. Vi har ett vitt skitlack från Ullared som bas (Claudia - white tip) och sedan ett glitterlack med holografiska flakes och rosa grund i form av models own - pink paradise. Så sjukt vackert lack egentligen, får försöka ge mig på det snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0