Aprils naglar.


Bästis storasyster startade april med black & white-party. Körde på en vit manikyr med svarta stenar för att matcha festen. Testade med ett topplack som torkas i UV-lampa och det blev inte superbra så har en del märken på naglarna tyvärr. Och här har någon sten redan ramlat av.

 
Sedan var det dags för match så jag körde lite blått på mina långfingrar. Detta i form av Topshop - Junkyard. Inte särskilt snyggt men ibland har man inte tid ens med naglar.

På grund av tidsbrist förberedde jag mig sedan på påsk och gjorde en enkel fransk manikyr med ett vitt lack från nailgirls. Tyvärr står det inte på flaskan vad färgen heter.
 
Sedan var det då påsk och detta firades såklart med lite nailart. Basen på alla naglar är Models own - banana split. Den har en sådan "scratch n' sniff" grej på flaskan som luktar banangodis.Väldigt fnissigt! Vänsterhanden består av två vita kaniner (Starnails; vitt 10-kronorslack från Hemköp), öron och nos på båda kaniner är fantastiska Isadora - rosette (vilken även står för prickar både på höger och vänster hand). Sedan har vi en blandning av Isadora - gothic black och Depends svarta artliner avseende ögon och morrhår (även högerhandens kycklings ögon faller in under denna kategori). I övrigt är kycklingens näbb och fossingar Maybelline - orange couture. Detta lack står även för prickar på vänsterhanden. Högerhandens tumme fick några nailart-stickers i form av blommor i rosa och grönt. Phew. Väldigt gulligt tyckte jag och jag fick himla massa komplimanger för dem.
 
 
Caroline tror inte att jag hinner använda alla mina lack ens en gång om året. Därför kände jag att jag var tvungen att försöka tippa oddsen åt min sida och körde på en lila manikyr. Älskar alla dessa färgerna och de passade faktiskt riktigt bra tillsammans (mycket finare än det ser ut att vara på bilden). Tummen fick ett lack från spanska Flormar och en kollektion som heter (hette?) wild nails, dock står inget namn på färgen vad jag kan se. Pekfingret har OPI - pamplona purple som är en supersnygg, matt lila som bilden tyvärr inte alls gör rättvisa. Långfingret pryds av China glaze - tart-y for the party, en så himla snygg, matt och pastellig ljuslila. Ringis har ett skruttigt lack från H&M - purple. Fin färg och bra lack för den billiga peng jag en gång i tiden spenderade på det. Sist (och min minsta favorit) har vi på lillfingret i form av Depend - 058. (Suck, det är så jobbigt med nagellack utan riktiga namn). Ljuslila med holografiskt glitter. Fint men krävs en miljon lager innan det ens syns på nageln, vilket var för många lager för att mitt topplack skulle vilja samarbeta.
 
Herre vad mycket text det blir när det är så många olika lack i samma manikyrer. Riktigt dåliga bilder dessutom. Men det kom åtminstone upp i början av månaden, så ett poäng till mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0